Peraturan-peraturan Maktabah Ibn Katsir

  1. Maktabah adalah tempat bagi pelajar untuk menimba ilmu dan membaca kitab-kitab. Sebarang aktiviti lain adalah tidak dibenarkan sama sekali.
  2. Para pelajar haruslah menjaga kitab-kitab yang terdapat di dalam maktabah. Sebarang kerosakan akan diambil tindakan dan perlulah dilaporkan kepada ajk maktabah.
  3. Para pelajar haruslah mematuhi jadual waktu penggunaan maktabah. Penggunaan di luar waku yang ditetapkan perlulah mendapatkan kebenaran
  4. Penggunaan sewaktu aktiviti badan sahsiah dan kerohanian (antara waktu maghrib dan isyak) adalah dilarang sama sekali.
  5. Kebersihan maktabah adalah tanggungjawab kita bersama. Sila susun kitab yang dibaca pada rak yang disediakan setelah digunakan.
  6. Kitab-kitab hendaklah dibaca di kawasan sekitar musolla sahaja dan hendaklah dikembalikan setelah waktu tamat.
  7. Pelajar yang ingin meminjam buku maktabah hendaklah meminta kebenaran daripada ajk maktabah.
  8. Para pelajar hendaklah menjaga ketenangan dan ketenteraman maktabah.para pelajar dilarang membuat bising di dalam maktabah.

* pelajar yang didapati melanggar mana-mana peraturan di atas akan diambil tindakan yang sewajarnya.

0 comments:

Post a Comment

Mengenai Blog Ini

Selamat Datang!

Blog ini adalah merupakan halaman rasmi bagi Badan kerohanian dan Sahsiah SMAP Labu. Ia memaparkan mengenai struktur pentadbiran BSK SMAPL dan aktiviti yang dijalankan sepanjang tahun. Ia juga memuatkan pautan ke halaman milik ahli-ahli BSK SMAPL disamping memaparkan artikel-artikel mengenai Islam dan lain-lain.

Melanggan Blog Ini

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

Laman Rasmi Badan Kerohanian dan Sahsiah SMAP Labu

↑ Grab this Headline Animator

Pengikut Blog Ini

Laman Idea

Lokasi Pelawat

Bilangan Pelawat